Sza!
Kilka odrębnych drobnych rysunkowych notatek rozrzuconych na karcie. Rysunki wykonane ołówkiem, prostymi równoległymi kreskami budującymi formę wypełnioną ornamentem wijących się równolegle linii. U góry po prawej, nad wąskim elementem napis: PSZASNYSKA, niżej: SZA ! i u dołu zwrócona w prawo lwiopodobna postać na dwóch nogach obutych w wysokie, sznurowane buty. W korpus pokryty układem pasków pionowych i poziomych wmontowane litery układające się w napis: CICHO SZA i MILES / EK. Po lewej zabawa z perspektywą – figury zbudowane z wypełniających ich boki geometrycznych ornamentów: trzy stożki, sześcian, prostopadłościenna skrzynka z otworami i bramą, u dołu dwa elementy podkolorowane kredką niebieską i różową
Być może rysunek ma związek z muzyką do Witkacego Peyotl ; może wyjaśnienie obecności tu ulicy? Pszasnyskiej pomogłoby sprecyzować datowanie. Stańko zapisywał precyzyjnie sprawy do załatwienia, często tworząc z nich artystyczne kompozycje (por. inne prace).
Natomiast litery wpisane w ciało „lwa”, układające się w napis „MILES” – to może Miles Davis, którego Stańko od dawna podziwiał za umiejętność przełożenia swojej osobowości na język muzyki „ – On też był niespecjalnie kompozytorem i niespecjalnie trębaczem – mówi. – To po prostu był Miles.” (https://polishjazz.pl/mistrzowie/tomasz-stanko-1942-2018/)
Dwa albumy z muzyką Tomasza Stańki 1. Witkacy Peyotl i monodram Marka Walczewskiego wg Witkacego „Narkotyki – Niemyte dusze” – nagrywana była od kwietnia 1984 do listopada 1986 roku. Druga część wówczas wydanego albumu Freelectronic, nosi nazwę zespołu, z którym współpracował Stańko, i jest to nagranie koncertu jazzowego live z Remontu 1986 (kwiecień i czerwiec).
ca 1984-1986 © Tomasz Stańko
Bibułka,
20,4 x 25,4;
ołówek, kredki barwne (czerwień, błękit);
kartka złożona w połowie – pionowe załamanie.
Papier taki sam jak partytury do Peyotla.